keesb
New Member
|
Post by keesb on Oct 25, 2024 20:38:02 GMT
Ik begin maar een nieuwe thread aangezien een demo over het gebruik van de 2 laatste ExtFloodFill parameters toch iets anders is dan een demo over het implementeren van verschillende FloodFill principes. Naar aanleiding van de hele FloodFill-discussie ben ik weer eens in de archieven gedoken en heb een Free Pascal demo van mijn hand uit 2018 gevonden met betrekking tot ExtFloodFill en de bewuste parameters. Na een beetje afstoffen, opfluffen en aanpassen aan de moderne tijd de sourcecode nog even vrij exact omgezet naar LB et voilĂ , de demo kan in 2 versies weer mee in de vaart der volkeren, in ieder geval minimaal de huidige kabinetsperiode (enig sarcasme daargelaten).
In de bijlage de demo en 2 PrintScreens die zijn genomen van de LB-versie en de FP-versie na een FloodFill met geel.
|
|
keesb
New Member
|
Post by keesb on Oct 27, 2024 10:00:58 GMT
Ik kan alleen maar een reply geven op mijn eigen post om 3 extra attachments toe te voegen, dus dat moet dan maar zo. Hieronder een iets gewijzigde versie van de demo met 2 nieuwe PNG's , voor veranderingen zie commentaar boven de code.
|
|
keesb
New Member
|
Post by keesb on Oct 27, 2024 13:43:35 GMT
Hallo daar ben ik weer, ik zit momenteel helemaal in de Flood mood....
Als bewijs dat je vaak op meerdere manieren hetzelfde resultaat kunt bereiken bij deze een programma waarin je via de boolean "UseFFsurface" kunt kiezen tussen beide FloodFill parameters met exact hetzelfde resultaat. Overigens vind ik dit ook een bewijs van het feit dat in de vorige eeuw al heel aardige programma's in GW-BASIC geschreven werden.
|
|